Spenót krémleves




Kicsit féltem, hogy kiakad a család, hogy a vasárnapi ebéd levese egy spenót krémleves lesz, hiszen az igazi vasárnapi leves azért mégiscsak a húsleves grízgaluskával :) Gabesz egy kicsit zsörtölődött is, mondván nem szereti a krémlevest, mert nincs mit rágni benne!
Én döbbentem meg a legjobban, hogy mindenkinek ízlett!!! Még Trixinek is, aki gyűlöli a spenótot és Gabesznak, aki nem kedveli a krémleveseket!

Hozzávalók (kb. 2-3 főre - nekünk négyünknek kevés lett :):

  • 1 nagy vöröshagyma, felkockázva
  • 2 púpos evőkanál vaj (hidegen mérve)
  • 1 lila hagyma, felkockázva
  • 3 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 púpos evőkanál liszt (én miattam nyílgyökér lisztet használtam)
  • 60-70 dkg spenót
  • bors
  • vegeta
  • 1,5 dl tejszín
  • 1 kiskanál citromlé
Házi készítésű crouton hozzávalói:
  • 4 szelet toast kenyér, felkockázva
  • 2 púpos evőkanál olvasztott vaj
  • reszelt gouda vagy parmezán
A vajon megpároljuk a hagymákat, vigyázva, nehogy leégjen a fokhagyma, mert akkor keserű lesz. 

Amikor jónak találjuk, húzzuk félre és adjuk hozzá a lisztet, amit csomómentesre keverünk és a vizet is hozzáadjuk - én kb 2 dl vizet adtam hozzá és már mehet a spenót is bele. Adjuk hozzá a citromot, majd fűszerezzük tetszés szerint és öntsük rá a tejszínt is. 5 percig pároljuk, majd turmixoljuk le. Ha nagyon sűrűnek találjuk, akár vízzel, akár tejjel hígíthatjuk. Én inkább egy kicsit sűrűbbre szoktam hagyni.

Kezdhetjük is a crouton készítését: olvasszuk fel a vajat, dobjuk rá a felkockázott kenyeret és alaposan reszeljük meg sajttal. Serpenyőben fakanállal addig kevergessük, amíg a sajtos kenyérkockák barnulni nem kezdenek.



Megjegyzések