Nagyon finom kakukkfüves gombakrémleves




Húúúú, ez a leves nagyon bejött Gabesznak és Sacinak!!! A cookta.hu oldalon találtam a receptet és minthogy még sohasem főztem barna csiperkegombával, gondoltam most kipróbáljuk. Szerintem ugyanolyan lett az íze, mint ha sima, fehér csiperkével készítettem volna... Mindegy, a lényeg, hogy nagyon finom!

Hozzávalók:

  • 1 fej hagyma, felkockázva
  • 50 dkg barna csiperkegomba, felszeletelve
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma
  • szárított kakukkfű
  • 1 dl fehérbor
  • 2 dl tejszín
  • 7 dl víz
  • ételízesítő
  • olívaolaj
  • vaj
  • bors
  • pirítós kenyér (2-3 szelet), felkockázva
  • parmezán
  • vaj

Kevés olívaolajon megdinszteljük a hagymát, hozzáadjuk a gombát, egy jó maroknyi kivételével. Időnként megkavargatva kicsit lepirítjuk, majd mehet bele a fehérbor, a fokhagyma és a kakukkfű. 2-3 percig forraljuk, majd felöntjük a vízzel és az ételízesítővel, sóval, valamint borssal ízesítjük. 15 percig főzzük. Én adtam hozzá egy csapott evőkanál lisztet, mert a család sűrűre-krémesre készítve szereti a levest. Ezután leturmixoljuk, majd beleöntjük a tejszínt és még egyet forralunk rajta.

A félretett maroknyi gombát, a felkockázott pirítóst vajon megpirítjuk, jó gazdagon megszórjuk parmezánnal, átkverejük egyszer-kétszer és már kész is! 
A tányérba szedett levesre teszünk a gombás pirítósból és élvezhetjük is a levesünket! Jó étvágyat!

Megjegyzések