Citromos csirkemell




Még eszik a gyerekek a citromos csirkét, de azonnal leültem lejegyezni a hozzávalókat és az eljárást, mert fejből készítettem és félek, ha sokáig várok, elfelejtem! S mivel Trixi külön kihagnsúlyozta, hogy ez nagyon ízlik neki, le kell írnom!!! :)

Hozzávalók:

  •  5 db csirkemell
  • vaj
  • olívaolaj
  • 1 egész citrom, 4-5 karikára szeletelve
  • 2 nagy gerezd fokhagyma
  • 5 dl víz
  • 2 vöröshagyma, apróra kockázva
  • bors
  • 1 evőkanál eritrit vagy cukor
  • 1 evőkanál étkezési keményítő (én nyílgyökérlisztet használtam)
  • 4 dl tejszín (mi laktózmenteset használtunk Saci és Gabesz miatt)

A sütőt 150 fokra előmelegítjük.
A vajat és az olívaolajat serpenyőben megolvasztjuk, és amikor a keverék felmelegszik, akkor a húsok mindegyik oldalát 4-4 percig sütjük. Nekem nem fért bele a serpenyőbe az összes hússzelet, így két szakaszban tudtam őket megsütni. 
Amikor mind kisül, tepsibe helyezzük őket egymás mellé és 10 percig sütjük 150 fokon, majd megfordítjuk a hússzeleteket és a másik oldalukat is további 10 percig sütjük. 

Tepsiben a csirkemellek...


Közben az 5 dl vizet a felkockázott hagymával és az ételízesítővel, borssal feltesszük főni és addig főzzük, amíg a hagyma teljesen megpuhul és megfől, illetve a víz egy része elpárolog, majd öntsük hozzá a tejszínt, a felszeletelt citromot, a cukrot (eritritet), pár perc után keverjük hozzá az étkezési keményítőt is és további 10 percig főzzük.  Amikor besűrűsödik, akkor vegyük ki a citromszeleteket és turmixoljuk le. Az én szószom nem lett nagyon sűrű, de így volt a jó, mert tészta volt a köret...
Szóval, leturmixoljuk a szószt, ellenőrizzük elég sós, borsos, cukros-e és a tepsiben lévő húsra öntjük és így együtt még visszatesszük a sütőbe 10-15 percre.
Főtt tésztával ették a lányok. Trixi szerint a tejföl még dob az ízén!

Megjegyzések