Tzatziki




Görög souvlakit sütöttem egyik nap és ahhoz készült a tzatziki saláta. Ahányszor ettem, annyi féle ízt éreztem, így próbáltam összehozni egy olyan ízegyüttest, ami nekünk a legjobban ízlett eddig. És bejött!!! Mindenkinek nagyon ízlett!

Hozzávalók:

  • 4 dl (jó sűrű) görög joghurt
  • 1 nagy kígyóuborka, almareszelőn lereszelve
  • 3 nagy gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 csapott evőkanál szárított kapor
  • 1 evőkanál extraszűz olívaolaj
  • 1 kiskanál menta (én a fagyasztóból vettem ki)
  • fél citrom leve
  • bors

A lereszelt uborkát sózzuk be, majd egy órát hagyjuk állni. Azután szűrjük le.
Ezután adjuk hozzá az összes többi hozzávalót (joghurtot, borsot, citromlevet, mentát, kaprot, olívaolajat, fokhagymát) és ellenőrizzük elég sós-borsos e, elég e bele a citromlé... 
Ezután legalább három órára tegyük hűtőbe, egyrészt hogy jó hideg legyen, másrészt, hogy az ízek alaposan "összeérjenek".
A sült húshoz nagyon illett!


Megjegyzések