Spenótos-fetás fasírt bulgurral




Ez is egy újságkivágásos recept, mégpedig a Meglepetésből. Nem egy az egyben követtem a leírást, mert nem volt darált marhám, csak csirkém és nem kenyérmorzsával dolgoztam, hanem tejbe áztatott pirítóssal... De az alapötlet az övék és nagyon, de nagyon ízlett a családnak!!!
Kaptam emailt, hogy a spenótnál mit jelent a levelesen fagyasztás... Az csupán annyi, hogy amikor lehet kapni friss spenótot a Lidl-ben, akkor bevásárolok belőle, megmosom, és minden féle párolás nélkül, levelesen lefagyasztom, mert akkor később, ha előveszem, akkor tudok belőle törni egy-két maréknyit és nem kell az egészet kiolvasztanom.

Hozzávalók:

  • 2 húsos gerezd zúzott fokhagyma
  • 3 nagy marék levelesen fagyasztott spenót
  • 40 dkg darált csirkemell
  • frissen őrölt bors
  • fél citrom reszelt héja
  • 15 dkg feta, szétmorzsolva, vagy nagyon apróra felkockázva
  • 6 szelet toast kenyér tejbe áztatva
  • 2 kiskanál piros fűszerpaprika 
  • vaj
  • 2dl bulgur
  • 1 egész vöröshagyma, megpucolva
  • olívaolaj 

A sütőt 220 fokra előmelegítjük.
A teflonserpenyőben felhevítjük az olívaolajat, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, gyorsan átforgatjuk a forró olajon, majd beletesszük a fagyasztott spenótot és megfonnyasztjuk. Félretesszük egy kicsit hűlni. Közben a beáztatott kenyérből kinyomkodjuk a tejet.
Amikor kihűlt  a spenótos massza hozzáadjuk a tojást, húst, valamint a kenyeret és sóval, borssal pirospaprikával, reszelt citromhéjjal ízesítjük. Hozzáadjuk a fetát is, majd összedolgozzuk. 
Én két téglatestet formáltam belőle, majd sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, megszórtam egy kis zsemlemorzsával és kb. 45-50 percig sütöttem (20 perc elteltével mindekét darab tetejére tettem egy-egy szelet vajat, nehogy száraz legyen) - a lényeg, hogy kezdjen el pirosodni.

Még sohasem készítettem bulgurt, de pont volt itthon, mert Kriszti barátnőm hozott egy jó nagy csomaggal múlt héten. Az ő leírása alapján készítettem el: A 2 dl-nyi bulgurt öntsük fel 4 dl vízzel, sózzuk meg, tegyünk hozzá egy egész vöröhagymát, öntsünk rá olívaolajat és lefedve főzzük, amíg a vizet fel nem szívja a bulgur.



Megjegyzések