Molnár kocka - Kétszer töltött




Az én gyermekkorom nagy kedvence volt ez a süti... Nagymamám is és anyukám is még úgy készítették, hogy a tetejét csokimázzal borították, merthogy a sütinek kell, hogy legyen kinézete :) Ha nem csokimáz volt rajta, akkor minimum porcukorral kellett meghinteni. Az én gyerkőceim egyiket sem szeretik, így natúr marad a süti:):):) Ennek a sütinek egy-két napot állnia kell, hogy megpuhuljon, de emlékszem én ezt sohasem tudtam kivárni, és titokban mindig vágtam belőle, de minthogy túl korán vágtam meg, megrepedt a felső tésztalap és mindig lebuktam :) Egyébként imádtam a még meleg krémet a keverőkanálról lenyalogatni. Valami csodálatos íze van a pörköltsukros vajas krémnek...
 Saci lánykámnak is nagyon bejött a Kétszer töltött, úgyhogy a hétvégén a nagyijával nekiálltak együtt elkészíteni a süteményt, hogy Saci megtanulja a fortélyokat. Én meg megörökítem :)



Hozzávalók a tésztához:

  • 2 tojás
  • 5 dkg porcukor
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 50 dkg liszt
  • tejből annyi, hogy finom massza legyen (talán egy merőkanálnyi)
  •  dkg margarin
A tészta hozzávalóit alaposan összegyúrjuk, majd három részre szétszedjük. Egyenként mindegyik tésztaadagot sütőpapíron kinyújtjuk, elég vékonyra és papírostól a tepsibe süllyesztjük,a tetejét villával itt-ott megszurkáljuk, majd 160 fokra felmelegített sütőbe tesszük és aranybarnára sütjük. 
A másik két lapot is kisütjük és félretesszük őket hűlni.

Hozzávalók a krémhez:
  • 25 dkg cukor
  • 25 dkg margarin
  • 1.2 liter tej
  • 5 púpos evőkanál liszt
A cukrot karamellizáljuk (folyamatos kevergetés mellett) szép barnára, akkor kanalanként adagoljuk hozzá a lisztet (erre az időre a tűzről levehetjük az edényt), szépen kikeverjük - ez egy sűrű ragacsos massza, majd a tejet is fokozatosan adagoljuk hozzá és ez eltart egy ideig, mert a tejben nehezen oldódik fel a lisztes tészta. De kitartás! Amikor besűrűsödik, akkor a margarint is összedarabolva hozzáadjuk és addig kevergetjük, amíg a margarin elolvad és feloldódik a krémben.

Amikor a lapok és s krém is kihűlt, letesszük a legnagyobb lapot egy tálcára, megkenjük a krém felével, majd erre tesszük fel a legkisebb tésztalapot. Arra jön a krém másik fele és végül a legszebb tésztalap :) A felső tésztára is teszünk egy tálcát és egy nagyobb könyvet, hogy lenyomva tartsa a tésztát, hogy egyenes legyen a süti.


Megjegyzések